KORISNO ZNATI

Česta pitanja

Putnici su obavezni poštovati vrijeme sastanka s pratiteljem putovanja na aerodromu (uobičajeno je dva sata prije polaska aviona) radi podjele putne dokumentacije. Putnicima koji kasne i dolaze u zadnji čas, može se dogoditi da naiđu na zatvoren avio-šalter i ostanu bez mogućnosti ukrcaja u avion! Skrećemo vam pažnju na sigurnosne odredbe putovanja avionom (ograničenje unosa tekućine, bez baterija u prtljazi koju predajete, veličina ručne prtljage, dopuštena ukupna težina prtljage, itd.). Tačno ime i prezime putnika, kako je uneseno u ugovor o sklopljenom turističkom paket aranžmanu, koristi se za izdavanje avio karata, a odgovornost je putnika upisati i dati točne podatke – u slučaju promjene imena putnik snosi troškove istog ili izdavanja nove avio karte (ime mora biti isto kao u pasošu/putovnici). 

Preporučujemo nositi na putovanje pojas za novac, male torbice uz tijelo, itd., a kreditne kartice i dokumente rasporediti na više različitih mjesta. Dobro je imati fotokopije svih važnijih dokumenata – odvojene od originala, naravno. Kako niti jedan hotel u svijetu ne preuzima odgovornost za novac i dragocjenosti ostavljene u hotelskoj sobi, preporučujemo najam sefa u hotelu.

Prije početka putovanja provjerite valjanost vaših putnih dokumenata. Za neke destinacije je potrebna viza. Best Travel vrši uslugu pribavljanje viza za određene destinacije, uz doplatu, ali nije odgovoran za nedobivanje vize za željenu destinaciju.

U destinacijama s drugačijim klimatskim uvjetima moguće je da će Vam zatrebati pomoć doktora. Svakako prije polaska na put provjerite s vašim doktorom o mogućim potrebama ili lijekovima koje bi trebali ponijeti tokom putovanja. Putno i zdravstveno osiguranje nije uključeno u cijenu putovanja, osim ako nije drugačije definisano programom putovanja.

Cijene navedene uz pojedine programe služe kao orijentacija i informacija i ujedno Vam daju ideju o tome koliko dodatnog novca za takve sadržaje treba ponijeti. Tokom godine moguće su promjene cijena – agencija Best Travel nema utjecaja na isto i ne odgovaramo za moguće promjene. 

  • gotovinom (plaćanje moguće isključivo u poslovnicama Best Travela)
  • uplatom na žiro račun
  • shopping karticama

Predrezervacija traje 24-48 sati, ovisno o programu (ako nije izniman slučaj kada ne postoji predrezervacija, već je potrebna automatska uplata). 

Uplata je naša sigurnost da će putnik zaista ići na određeno putovanje. U protivnom, putnik se u međuvremenu može predomisliti, te ukoliko postoji više takvih putnika, naš autobus, avion ili hotel mogu ostati prazni. 

Ukoliko stranke uplate, a određeno putovanje se stornira od strane organizatora putovanja, iznos u potpunosti vraćamo na karticu kojom je stranka platila (ili na tekući račun ukoliko je stranka platila gotovinom). Novac također možemo prebaciti za neko drugo putovanje. 

U tom slučaju se primjenjuju uslovi otkazivanja iz Općih uslova Organizatora putovanja. 

OBJAŠNJENJA O PONUDI

KATEGORIZACIJA HOTELA

**          prikladno opremljeni hoteli, pansioni i apartmani
***        hoteli, pansioni i apartmani popularne srednje klase
****      komforni hoteli, pansioni i apartmani visoke srednje klase
*****    prvoklasni hoteli sa izvrsnom uslugom i sadržajem

Objekti koji imaju dodatnih pola zvezdice u različitim segmentima ispunjavaju kriterijume za sljedeću veću kategoriju.

 

INDIVIDUALNA PUTOVANJA PO VAŠOJ MJERI

“Individualna putovanja” je najpopularnji trend turističke industrije – putovanje koje je u potpunosti podređeno Vašim željama i potrebama. Sada možete sami da odredite sve elemente svog odmora ili poslovnog putovanja.  Da bi bio stvoren paket aranžman po Vašoj želji potrebno je da:

  • Odredite destinacijuU ponudi imamo preko 300 destinacija, treba samo da izaberete mjesto za svoj idealan odmor.
  • Odaberite termin putovanja i broj noćenjaApsolutno ste u mogućnosti da birate datum polaska i broj dana na željenoj destinaciji.
  • Odaberite način prijevoza ili insistirajte na Vašoj omiljenoj avio/autobuskoj/brodskoj kompaniji
  • Odaberite hotel i detalje oko smještajaSve informacije o hotelima možete da dobijete u našoj agenciji.
  • Odaberite način ishraneMnogi hoteli nude mogućnost izbora usluge ishrane, od noćenja sa doručkom do all inclusive usluge.
  • Zahtjevajte posebne usluge kao sto su rent-a-car, transferi i slično.

 

Dobavljači osnovnih komponenata Vašeg putovanja mogu biti različiti turoperatori. Prednost je da možete da izaberete onu opciju koja vam najviše odgovara, čija cijena je najpovoljnija, a pri tome da ne izgubite kvalitet koji garantuju najveći turoperatori. 

POPUSTI KOJE MOŽETE OSTVARITI

  • First minute
    Popusti za rani buking, uslovljeni rezervacijom do određenog datuma, ponekad za određeni period boravka. Za sezonu Ljeto najveći popusti su do kraja januara, a zatim zavisno od hotela i do kraja aprila. Za sezonu Zima najveći popusti su do kraja augusta-septembra, a zatim zavisno od hotela i do kraja oktobra.
  • Last Minute
    U slučaju da organizatorima putovanja preostanu mjesta na avionu ili u hotelu, objavljuju Last minute snižene popuste. Obično su oni za određeni bliski datum. Raspoloživost je veoma promjenljiva, a ponuda ograničena u tom slučaju.
  • Boravite više, platite manje (7=6, 4=3, 10=8)
    Podrazumjeva da klijent za boravak od npr. 7 dana, dobija jedno noćenje besplatno. Prilikom rezervacije besplatno noćenje je automatski umanjeno u ukupnoj cijeni. Ponekad je ova ponuda ograničena za određeni period boravka.
  • Popust za rezervaciju do 60 ili 90 dana prije putovanja
    Vrsta first minute popusta, koja nije ograničena datumom do kada se može iskoristiti, već koliko dana prije putovanja se rezerviše.
  • Popust za duži boravak
    Poseban popust koji nude određeni hoteli a za boravak duži od 21 noćenje
  • Honeymoon popusti – popusti za medeni mesec, zlatne i srebrne jubileje
    Na Honeymoon destinacijama kao što su npr. Sejšeli, Mauricius, Maldivi, hoteli nude posebne popuste za klijente koji putuju na medeni mesec. Osim što u velikom broju hotela postoje posebni pokloni za honeymoon goste, hoteli nude i konkretne popuste.
    Kod ove vrste popusta klijenti moraju imati ovjereni dokaz o vjenčanju koji moraju priložiti prilikom prijave u hotel.
  • Popusti za djecu
    U svim hotela postoje popusti za djecu. Popusti za djecu važe isključivo uz dvije odrasle osobe u sobi.
  • Uključene usluge
    Akcije u kojima su neke dodatne usluge koje se inače doplaćuju sada uključene. Na primjer,  polupansion uključen po cijeni noćenja sa doručkom. Obično su ograničeni za određeni period, uglavnom u periodu niže sezone.
  • Dodatna usluga, popust ili poklon vaučer na destinaciji
    Vrsta poklona u kome hotel ili sam turoperator nudi dodatnu uslugu bez doplate. Na primjer: transfer, piće dobrodošlice, peškir, vaučer za večeru, popust za korišćenje spa centra i slicno.

SAVJETI PRIJE PUTOVANJA

OPŠTE PREPORUKE PRIJE POLASKA NA PUT


Prije polaska obavezno provjeriti:

  • Da li vam je pasoš važeći?
  • Da li je pasoš viziran, ukoliko putujete u državu za koju Vam je viza potrebna?
  • Da li imate druge dokumente koje Vam mogu zatražiti granični organi države u koju putujete?
  • Da li je potrebna vakcinacija protiv određenih bolesti, ukoliko putujete u države za koje je neophodna vakcinacija ili na tropske ili slične destinacije?

Preporučujemo:

  • Da fotokopirate prvu stranicu pasoša i lične karte, kao i da ne držite sva dokumenta na jednom mjestu (ovo može biti od važnosti ukoliko se desi da izgubite pasoš ili budete pokradeni).
  • Da se obavezno zdravstveno osigurate kod ovlaštenih osiguravajućih društava za period ukupnog planiranog boravka u inostranstvu (ovo je posebno značajno ukoliko bi tokom Vašeg putovanja došlo do povređivanja ili potrebe da Vam se ukaže hitna medicinska zaštita).

KORISNI PUTNI SAVJETI 

  • radi Vaše sigurnosti budite strpljivi prilikom kontrole Vaše lične i dodatne prtljage, ponesite samo 1 komad ručne prtljage
  • provjerite vrijeme prijave na let (check-in) koje zahtijeva Vaš avio prijevoznik, kako biste na vrijeme stigli obaviti sve formalnosti

 

NE PAKIRATI U RUČNU PRTLJAGU 

  • oružje ili kopije oružja/igračke (metalne ili plastične)
  • makaze, noževe
  • pribor za brijanje (žileti, britvice)
  •  alate
  • zapaljive materijale

 

PUTNO ZDRAVSTVENO OSIGURANJE 

Prije putovanja provjerite da li Vaše putno osiguranje pokriva slijedeće:

  • sve troškove liječenja ili samo djelomično (koje troškove), troškove lijekova i sl.
  • koje usluge transporta u slučaju ozljede (da li podrazumijeva prijevoz helikopterom u slučaju hitnosti ili slično prijevozno sredstvo)
  • troškove transporta kući u slučaju smrti


PREPORUKE ZA PUTOVANJA U ŠENGENSKI PROSTOR

Granični organi Vam, pored važećeg biometrijskog pasoša, na uvid mogu zatražiti i:

  • Odgovarajući iznos finansijskih sredstava koji odgovara planiranoj dužini boravka u šengenskom prostoru ili kreditnu karticu.
  • Vaučer turističke agencije za turistička putovanja.
  • Rezervaciju hotela ili potvrdu o privatnoj adresi na kojoj ćete boraviti.
  • Pozivno pismo (izjava državljanina ili lica sa odobrenim boravkom u nekoj od zemalja članica Šengenskog sporazuma), kada je reč o privatnoj posjeti.
  • Pozivno pismo firme, potvrda o učešću na seminaru, sajmu, kongresu i sl., ukoliko se radi o poslovnom putovanju.

Mogu se zatražiti i drugi podaci koji se prilikom prelaska granice učine značajnim za potvrdu svrsishodnosti i opravdanosti putovanja.
 


UKOLIKO NASTUPI SMRT OSOBE SA KOJOM PUTUJETE:

Pozovite hitnu pomoć.
Pozovite policiju kako bi se izvršio uviđaj.
Potrudite se da pronađete pasoš preminulog.
Ukoliko je pasoš iz bilo kog razloga nedostupan ili je uništen, obezbjedite da Vam rođaci ili prijatelji najbržom vezom (DHL ili faksom) dostave izvod iz matične knjige rođenih i Uvjerenje o državljanstvu preminulog.
U roku od 24 sata od smrtnog slučaja, obavijestite osiguravajuće društvo kod koga je preminuli bio osiguran (ovo je od velike važnosti zbog pokrivanja troškova prenosa posmrtnih ostataka i naknade štete kada su za to ispunjeni uslovi).
Budite u kontaktu sa tur-operaterom agencije posredstvom koje ste otputovali na destinaciju, obično su od velike pomoći u ovakvim situacijama (ukoliko ste otputovali posredstvom turističke agencije).
Ukoliko preminuli nije imao putno osiguranje ili se prema osiguravajućem društvu nije reagovalo na vrijeme, takva situacija postaje ozbiljan problem za njegovu porodicu. Svi troškovi padaju na teret porodice. Vodite o ovome računa, jer država nema nikakvih obaveza u ovakvoj situaciji, niti Vam može pomoći.
Obavestite najbliže diplomatsko-konzularno predstavništvo, koje će Vam dati detaljnija uputstva po pitanju organizacije transporta, kontakta sa pogrebnim zavodom i izrade potrebne dokumentacije za transport posmrtnih ostataka, (ovo je bitno kako bi ste povezali osiguravajuće društvo sa našim diplomatsko-konzularnim predstavništvom).

 


U SLUČAJU POVREDE ILI POTREBE ZA HITNOM MEDICINSKOM ZAŠTITOM:

U roku od 24 sata od nastanka nemilog događaja, obavijestite osiguravajuće društvo kod koga je povrijeđena osoba osigurana (ovo je bitno zbog pokrivanja troškova liječenja i hospitalizacije, kao i prijevoza povrijeđenog-liječenog nazad, kada se za to steknu uslovi).
Ukoliko se ispostavi da povređeni ili lice na medicinskom tretmanu mora ostati u bolnici duži period od perioda na koji mu je odobrena viza ili će boravak u bolnici biti duži od perioda u kome je u zemlji, gdje se nemio događaj desio, bio moguć boravak bez vize (npr. bolest ili povreda su se desile 85. dana boravka u Šengen zoni, a bez vize je moguće boraviti do 90 dana), potrebno je da sa odgovarajućom medicinskom dokumentacijom bolesnog-unesrećenog odete u policiju za strance (najkasnije u toku trajanja vize ili bezviznog režima) i zatražite produženje vize ili odobrenje za dalji boravak usljed novonastalih okolnosti. Ovo je važno zbog toga što će, ukoliko dođe do prekoračenja vize ili probijanja dozvoljenog bezviznog boravka, povređeni-unesrećeni biti kažnjen, ne malim novčanim iznosom i mogućom zabranom ponovnog ulaska u dotičnu zemlju. Nažalost, administracija je neumoljiva i o ovome svakako treba voditi računa.
Ukoliko se radi o maloljetnom djetetu, posebno maloj djeci ili starijim licima, vjerovatno je da će tokom liječenja biti potrebno prisustvo roditelja ili bliskog srodnika. U ovakvoj situaciji postupiti kao i za samog povređenog-unesrećenog i na osnovu njegove medicinske dokumentacije zatražiti produženje vize ili dozvole boravka za roditelja ili bliskog srodnika u policiji za strance. Potrebno je prilikom podnošenja ovakvog zahtjeva podnjeti i dokaz o srodstvu.
Budite u kontaktu sa tur-operaterom agencije posredstvom koje ste otputovali na destinaciju, obično su od velike pomoći u ovakvim situacijama.
Ukoliko unesrećeni nije imao putno osiguranje ili se prema osiguravajućem društvu nije reagovalo na vrijeme, takva situacija postaje ozbiljan problem za unesrećenog i njegovu porodicu. Svi troškovi padaju na teret porodice, odnosno unesrećenog. Vodite o ovome računa, jer država nema nikakvih obaveza u ovakvoj situaciji, niti Vam može pomoći.
Obavestiti najbliže diplomatsko-konzularno predstavništvo, koje će vam dati adresu policije za strance i druga praktična uputstva.


U SLUČAJU ELEMENTARNIH NEPOGODA, NEREDA, PROGLAŠENJA VANREDNOG STANJA U ZEMLJI DESTINACIJE, IZBIJANJA RATNIH SUKOBA I SLIČNIH NEMILIH DOGAĐAJA:

Potrebno je da se najhitnije javite našem najbližem diplomatsko-konzularnom predstavništvu, koje će Vam dati uputstvo za dalje postupanje i uputiti Vas kako da se najbrže i najlakše evakuišete iz ugrožene zone.
Ukoliko u ugroženoj zoni zemlje destinacije, nema našeg diplomatsko-konzularnog predstavništva, javite se najbližem predstavništvu neke strane zemlje i zatražite pomoć.
Ukoliko nije ugrožena cijela teritorija zemlje Vaše destinacije, učinite sve da, ukoliko je to moguće, napustite ugroženo područje i prebacite se u sigurnije dijelove zemlje.
Kontaktirajte vašeg tur-operatera, ukoliko ste na destinaciju otišli posredstvom turističke agencije. U obavezi je da Vam organizuje efikasnu evakuaciju, ukoliko je to ikako moguće.
U slučaju da je prilikom vanredne situacije došlo do smrtnog slučaja ili povređivanja, postupite na način kako je to opisano u poglavljima koja se odnose na ove situacije.
Ukoliko je došlo do gubitka ili nestanka putne isprave u opisanim vanrednim situacijama, javite se najbližem diplomatsko-konzularnom predstavništvu, radi prevazilaženja nastale situacije.

 


U SLUČAJU KRAĐE ILI GUBITKA DOKUMENATA I NOVCA:

Ukoliko se desi da budete pokradeni ili izgubite dokumenta, platne kartice i novac, potrebno je:

Da o krađi, odnosno nestanku dokumenta (pasoša, lične karte i vozačke dozvole) prvo obavijestite policiju zemlje u kojoj se nalazite i od njih zatražite da Vam izdaju potvrdu da ste prijavili gubitak, odnosno krađu. Vodite računa da u određenom broju zemalja neće izdati takvu potvrdu, ukoliko ne znate broj pasoša, odnosno lične karte ili vozačke dozvole, pa je potrebno da kod sebe imate fotokopiju dokumenta ili da bar znate broj dokumenta čiji nestanak ili krađu prijavljujete.
Po dobijanju potvrde iz policijske stanice o prijavi nestanka ili krađe, bilo bi dobro da kod sebe imate bar ličnu kartu ili vozačku dozvolu, ukoliko Vam je ukraden ili izgubljen pasoš. Ovo je bitno kod identifikacije u našem najbližem diplomatsko-konzularnom predstavništvu radi izdavanja putnog lista, s kojim se možete vratiti u zemlju odakle ste. Podsjećamo da sa putnim listom ne možete putovati u druge zemlje jer on važi samo za povratak u zemlju odakle ste.

Prijavite Vašoj banci i stornirajte nestale/ ukradene platne kartice. Učinite to odmah pošto primijetite njihov nestanak.